Special Offer!!!

728x90 banner

Pages

Actually ape yang penting dalam mengukur kejayaan sepanjang kite hidup di dunia??
Ramai org kate untuk hidup senang kat dunia perlu ade duit,segala2nya memerlukan duit.adakah tanpa duit kita seorg yg gagal.
Opinion ana,ilmu adalah yang paling penting,tanpa ilmu tiada duit,tanpa ilmu tiada keredhaan dari Allah SWT.
Nak senang kat dunia memerlukan ilmu,nak senang kat akhirat memerlukan ilmu,nak kedua2nya mestilah ada ilmu jua.
So,mari beramai2 menuntut ilmu wahai saudaraku=)

MerEka rakAn, SahabaT dan PeJuAnG

Bertukaran Link Di Sini...

Shopping Di Amazon...

My Sponsor...

Perfume Original dengan Harga Murah!!!

468x60 banner

Mari Belajar Bahasa Syurga

Wednesday, September 8, 2010

Kepulangan Yang Dinanti-Edisi Kampung Oh Kampung



Assalamualaikum,

Alhamdulillah dengan munculnya entry ini, bermakna ana sudah selamat sampai ke kampung halaman di Kelantan. Risau jugak pada mulanya kerana perjalanan yang jauh mengambil masa yang lama dan hanya ade 2 orang je dalam kereta, lebih-lebih lagi menjelang perayaan besar macam ni. Bertolak semalam lebih kurang pukul 2 pagi dan tiba di kampung pulak pukul 1 tengahari. Ade la lebih kurang 11 jam perjalanan. Biasanya masa yang diambil lebih kurang 7-8 jam sahaja, tapi dek kerana kesesakan yang teruk di beberapa tempat, jadi terpaksa la bergerak macam kura-kura. Bertolak pada awal pagi disangkakan dapat elak kesesakan, tetapi tidak rupanya, mungkin penyebab utamanya adalah kerana promosi oleh pihak lebuhraya yang memberi tol percuma pada sebelah malamnya.



Walau bagaimanapun syukur ke hadrat Allah Taala kerana walaupun perjalanan memakan masa yang lama dan terpaksa menahan mengantuk, tetapi masih dipanjangkan umur olehNya untuk sampai ke kampung. Itu adalah suatu nikmat yang besar yang kadang-kadang kita jarang mensyukurinya, lebih-lebih lagi bagi yang ibu dan bapanya masih hidup, free je dapat pahala percuma hanya dengan menatap wajah ibunya.



So, ape rutin ana bila balik beraya?? Cam biasa, bila sampai je, lepas bersalaman, katil akan jadi sasaran utama. Bangun pun dah petang benar, dah hampir-hampir berbuka. Bila berbuka pulak, mata masih lagi mengantuk dan keletihan, then...tido lagi... Jadi keletihan badan ni mengambil masa 2 hari jugak nak recover kecergasan semula, maklum lah letih apabila duduk dan memandu dalam kereta lebih kurang 11 jam. Jadi setelah dah recover lebih kurang 80%, tibalah masanya untuk menolong kerja-kerja pembersihan rumah. Huhu, macam2 kena buat nih, nak lap tvnya, kipasnya, pinggannya dan macam-macam lagi. Jadi dah tiba masanya untuk beraksi...

Sekian,
Wassalam.

1 comments:

Aretikz said...

Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir Dan Batin Saudara Taib.. :)