Special Offer!!!

728x90 banner

Pages

Actually ape yang penting dalam mengukur kejayaan sepanjang kite hidup di dunia??
Ramai org kate untuk hidup senang kat dunia perlu ade duit,segala2nya memerlukan duit.adakah tanpa duit kita seorg yg gagal.
Opinion ana,ilmu adalah yang paling penting,tanpa ilmu tiada duit,tanpa ilmu tiada keredhaan dari Allah SWT.
Nak senang kat dunia memerlukan ilmu,nak senang kat akhirat memerlukan ilmu,nak kedua2nya mestilah ada ilmu jua.
So,mari beramai2 menuntut ilmu wahai saudaraku=)

MerEka rakAn, SahabaT dan PeJuAnG

Bertukaran Link Di Sini...

Shopping Di Amazon...

My Sponsor...

Perfume Original dengan Harga Murah!!!

468x60 banner

Mari Belajar Bahasa Syurga

Tuesday, December 28, 2010

The Arrivals (Intro&Part 01): Dunia Telah Berubah..Bukti Dari Quran

Assalamualaikum,


Dunia telah berubah, dan sentiasa berubah, sesuai keadaannya dengan masa yang berlalu. Tapi adakah kita sedar tentang perubahan yang kita alami sekarang adalah sedikit sebanyak hasil dari perancangan segolongan manusia yang mahu menguasai manusia dan seluruh pelosok bumi dengan agenda tersembunyi mereka?


Di sini bukanlah saya mahu mengulas lebih lanjut tentang taktik-taktik halus dan keji mereka itu, tetapi hanyalah untuk berkongsi bersama kepada sesiapa yang belum tahu, belum sedar dan kepada yang sudah tahu dan sedar, untuk kita sama-sama menilai dan berhati-hati dalam menjalani kehidupan. Semoga kita beroleh sesuatu darinya.


Siri dokumentari The Arrivals dihasilkan oleh Noreagaa Productions dengan kerjasama Achernahr Films. Siri dokumentari ini dihasilkan untuk menyiasat tentang kedatangan Dajjal, Imam Mahdi dan Penurunan kedua Nabi Isa as.


Sabda Rasulullah saw:
“Sesungguhnya tidak ada fitnah (kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir. Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi (angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya. Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin."

The Arrivals Part 00 (Intro)

Pengenalan kepada The Arrivals, diterbitkan siri Intoduction untuk menjelaskan tujuan siri dokumentari ini diterbitkan dan juga sedikit ringkasan untuk membuka minda penonton tentang keadaan yang berlaku di dunia. Ini adalah bersesuaian sebelum penonton akan didedahkan tentang pembongkaran yang lebih besar dan berat seperti 'New World Order', fakta tentang Firaun, Hollywood dan lain-lain. 

 The Arrivals Part 01 (Bukti Dari Quran)

Manakala Part 01 akan memaparkan terjemahan ayat-ayat al-Quran berkaitan dengan asas-asas kedatangan Dajjal. Ini termasuklah kepada penyingkapan sejarah semasa penawanan Masjid Al-Aqsa oleh sekumpulan kafir yang terpesong dari ajaran Kristian dan menggelarkan diri mereka sebagai 'The Knights of the Temple of Solomon'. Yang mana pengaruh mereka ini walaupun pernah dibanteras oleh raja-raja di Eropah, tetapi pengaruh mereka semakin berkembang di zaman moden ini dengan pengenalan teori 'New World Order'. Teori ini diolah dengan sistematik dan terperinci oleh golongan ini untuk menyebarkan fahaman dan menguasai manusia secara halus dan seterusnya menjadikan pemikiran manusia selari dengan keinginan mereka.

Dari Anas bin Malik, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: 
“Menjelang turunnya Dajjal ada tahun-tahun tipu daya, 
iaitu tahun orang-orang pendusta dipercayai orang dan orang jujur tidak dipercayai. Orang yang tidak amanah dipercayai dan orang amanah tidak dipercayai.”

Akan kembali dengan sambungannya,
InsyaAllah...

Sumber untuk rujukan:

2 comments:

Anonymous said...

Greetings all, neat chat board I find It quite accessible and its helped me loads
I hope to give something back and assist other users like this chat board has helped me

_________________
[url=http://iphoneusers.com]unlock iphone 4[/url]

FeedYourSoul84 said...

salam..moga dgn apa yg saudara paprkan ini dpt mnyedarkan org ramai ttg kdtgn fitnah2 dajjal ini.. teruskan perjuangan saudara...