Special Offer!!!

728x90 banner

Pages

Actually ape yang penting dalam mengukur kejayaan sepanjang kite hidup di dunia??
Ramai org kate untuk hidup senang kat dunia perlu ade duit,segala2nya memerlukan duit.adakah tanpa duit kita seorg yg gagal.
Opinion ana,ilmu adalah yang paling penting,tanpa ilmu tiada duit,tanpa ilmu tiada keredhaan dari Allah SWT.
Nak senang kat dunia memerlukan ilmu,nak senang kat akhirat memerlukan ilmu,nak kedua2nya mestilah ada ilmu jua.
So,mari beramai2 menuntut ilmu wahai saudaraku=)

MerEka rakAn, SahabaT dan PeJuAnG

Bertukaran Link Di Sini...

Shopping Di Amazon...

My Sponsor...

Perfume Original dengan Harga Murah!!!

468x60 banner

Mari Belajar Bahasa Syurga

Sunday, February 21, 2010

Wah!!! Menariknya...WeEk SevEn




Assalamualaikum and salam sejahtera,

Pada post kali ini, ana mahu bercerita sket tentang perkara2 menarik yang ana dah lakukan dalam week 7 2010 lepas. Sekadar perkongsian bersama mereka2 yang sudi membaca post ini=)

Kebanyakan week 7 ana habiskan di kampung ana(sempena cuti tahun baru cina) di pengkalan chepa, Kelantan. Semasa ana berada di sana, ana merajinkan diri untuk menelaah web mentor jutawan internet, Dr. Irfan Khairi untuk mencari informasi2 yang berguna untuk perniagaan internet. Dari situ juga ana telah di perkenalkan dgn perniagaan MLM yg masih baru di mana ianya 100% berlandaskan syariah. Perniagaan ini bernama Storm Readers dan sebuah anak syarikat Telaga Biru, sebuah syarikat yang menerbitkan buku2 karangan penulis2 dan penceramah terkeal. Produk yang di jual di perniagaan ini ialah buku2 agama dan motivasi dari ikon-ikon terkenal seperti Dato Dr Fadzilah Kamsah, Ustz Dato Siti Norbahyah, Ustaz Wan Akashah, Ustaz Zahazan, Ustaz Zaharuddin, Professor Izzi dan ramai lagi, termasuk Dr Irfan Khairi sendiri.Nnt ana akan ceritakan lagi tentang storm readers ni di post ana yang lain.

Ok,kali ni ana nak crita pasal mini seminar yang ana sertai pada sabtu yang lepas (20/2/2010) yg dikendalikan oleh Team Flarebiz di office mereka. Apa yang menjadi daya penarik kpd ana utk sertai seminar ni ialah kerana ia dikendalikan oleh saudara Adly Mukhtar@labanon dan partner beliau, saudara Zhafran. Untuk pengetahuan semua, Adly ni sebaya dgn adek bongsu ana, tetapi telah mencipta berbagai sejara. Dia telah memulakan perniagaan internet sejak di bangku sekolah lagi dan telah mendapat RM 10000 pertama beliau semasa berumur 17 tahun (ada bukti dalam paper). Team Flarebiz ni di anggotai oleh anak2 muda remaja yang hijau2 lagi, tp kematangan and pemikiran jauh meninggalkan remaja yg sebaya dgn diorg. Kalu tak silap ana, umur Adly tu lebih kurang 20 tahun (sama Umur dgn adik ana) manakala Zhafran berumur 24 tahun. Syabas kepada anak2 muda ini, semoga mereka terus meraih kejayaan dan bersama membimbing anak muda Islam dan melayu ke arah kejayaan yang diredhai Allah, Amin.

Seminar tersebut bertajuk, Seminar Asas Perniagaan Internet: Asas Buat Duit dgn Produk Fizikal yang disampaikan oleh saudara Adly manakala saudara Zhafran pula menerangkan tentang Laman Web Yang Menjual Produk Fizikal. Memang rugi la sesape yang tau pasal mini seminar ni tapi tak pegi kerna ilmu and information yang diberikan adalah berguna. Mungkin ramai yang tak tau apa sebenarnya menjual produk fizikal di internet? Produk fizikal ni ialah seperti perfume, jam, kasut, baju dan mcm2 lagi asalkan boleh disentuh(mcm eBay la). Perniagaan ini amat mudah dengan customer hanya pilih barang yg dia suka dan order sahaja. Selepas daripada itu, peserta diperkenalkan dgn produk terbaru team Flare Biz nih, iaitu NiagaKit iaitu sebuah kedai online yang khas menjual apa2 barang yang kita suke.

NiagaKit membolehkan kite mengontrol dan mengawal aktiviti jualan mereka dan menjadi saluran pemasaran oleh para usahawan internet. Dengan membeli produk NiagaKit, usahawan boleh meletakkan barang yg ingin mereka jual dan promotekan kpd customer di internet. Kirenya macam usahawan tu jadi tokey ala-ala eBay la. Org akan order dan die hanya mengepos sahaja kepada customernya, menarikkan? Lebih menarik, Team Flarebiz akan membantu dan sentiasa mengikuti perkembangan pelanggan mereka andai terdapat apa2 masalah.

Ok la, di sini ana sertakan beberapa kedai online yang telah melanggan perisian NiagaKit yg dipromosikan oleh Team FlareBiz.

http://galeribatik.com
http://www.esavebudget.com
http://ubishoppe.com (dr kartunis popular-UBI)
http://jomshopping.net
http://soccerpitstop.com

So, sesape yang berminat untuk keterangan lebih lanjut tentang NiagaKit atau ingin melanggan produk tersebut, bolehlah melayari laman web di bawah ini atau klik sahaja pada banner yang ana letak.

http://niagakit.com/go/?id=957148
Sekian saja utk kali ini,sampai kita bertemu lagi=)
Wassalam

0 comments: