Special Offer!!!

728x90 banner

Pages

Actually ape yang penting dalam mengukur kejayaan sepanjang kite hidup di dunia??
Ramai org kate untuk hidup senang kat dunia perlu ade duit,segala2nya memerlukan duit.adakah tanpa duit kita seorg yg gagal.
Opinion ana,ilmu adalah yang paling penting,tanpa ilmu tiada duit,tanpa ilmu tiada keredhaan dari Allah SWT.
Nak senang kat dunia memerlukan ilmu,nak senang kat akhirat memerlukan ilmu,nak kedua2nya mestilah ada ilmu jua.
So,mari beramai2 menuntut ilmu wahai saudaraku=)

MerEka rakAn, SahabaT dan PeJuAnG

Bertukaran Link Di Sini...

Shopping Di Amazon...

My Sponsor...

Perfume Original dengan Harga Murah!!!

468x60 banner

Mari Belajar Bahasa Syurga

Friday, March 26, 2010

Suara Hidayah, Semoga Ia Bersama Kita...


Suara ku dengar menyeru kepadaNya, Suara bergema memuji kebesaranNya, Suara memujuk kita mendekatiNya, Suara hidayah mengajak mentaatiNya.. Itulah suara yang ku rindui, Itulah suara yang ku nantikan, Itulah suara membawa kebenaran, Itulah suara datangnya dari Tuhan.. Sambut ia, terimalah, bila datang, Pada kita, kerna ia, hanya datang, Pada hamba, yang terpilih, Tidak akan, kau temui, Untuk kali, keduanya, takkan dapat, Engkau cari, bila ia, telah pergi.. Syukurilah dan amalkan, Sampaikanlah pada siapa pun, Perjuangan dalam hidupmu, Moga rahmat Allah bersamamu..


Semoga terhibur dan sekalian mendapat penghayatan darinya,insyaAllah.



“Orang-orang Yang memakan (mengambil) riba itu tidak dapat berdiri betul melainkan seperti berdirinya orang Yang dirasuk Syaitan Dengan terhuyung-hayang kerana sentuhan (Syaitan) itu. Yang demikian ialah disebabkan mereka mengatakan: "Bahawa Sesungguhnya berniaga itu sama sahaja seperti riba". padahal Allah telah menghalalkan berjual-beli (berniaga) dan mengharamkan riba. oleh itu sesiapa Yang telah sampai kepadanya peringatan (larangan) dari Tuhannya lalu ia berhenti (dari mengambil riba), maka apa Yang telah diambilnya dahulu (sebelum pengharaman itu) adalah menjadi haknya, dan perkaranya terserahlah kepada Allah. dan sesiapa Yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.” (Al-Baqarah : 275)

Sekadar perkongsian di sini, ana ada terbaca di web Ustaz Nor Amin tentang perihal PTPTN dan penggunaan wangnya oleh pelajar. Banyak informasi dan kebaikan dari post ustaz itu. Andai berminat sila klik pada nama ustaz tersebut. Sekali lagi, semoga kita sama-sama beroleh manfaat darinya, Amin...

Wassalam.

0 comments: