Special Offer!!!

728x90 banner

Pages

Actually ape yang penting dalam mengukur kejayaan sepanjang kite hidup di dunia??
Ramai org kate untuk hidup senang kat dunia perlu ade duit,segala2nya memerlukan duit.adakah tanpa duit kita seorg yg gagal.
Opinion ana,ilmu adalah yang paling penting,tanpa ilmu tiada duit,tanpa ilmu tiada keredhaan dari Allah SWT.
Nak senang kat dunia memerlukan ilmu,nak senang kat akhirat memerlukan ilmu,nak kedua2nya mestilah ada ilmu jua.
So,mari beramai2 menuntut ilmu wahai saudaraku=)

MerEka rakAn, SahabaT dan PeJuAnG

Bertukaran Link Di Sini...

Shopping Di Amazon...

My Sponsor...

Perfume Original dengan Harga Murah!!!

468x60 banner

Mari Belajar Bahasa Syurga

Friday, April 30, 2010

Ceritalah Buku: Ketika Cinta Berbuah Syurga



"Anakku, sudah sampai saatnya kau mencari teman sejati yang setia dalam suka dan duka. Teman baik yang membantumu untuk menjadi orang baik. Teman sejati yang boleh kau ajak bercinta untuk syurga."

Said tersentak mendengar kata-kata ayahnya.

"Apa maksud ayah dengan teman yang boleh diajak bercinta untuk syurga?" tanyanya dengan nada ingin tahu.

"Dia adalah teman sejati yang benar-benar mahu bersama denganmu bukan kerana darjatmu tetapi kerana kemurniaan cinta itu sendiri, yang tercipta daripada keikhlasan hati. Dia mencintaimu kerana Allah. Dengan dasar itu, kau pun boleh mencintainya dengan penuh keikhlasan kerana Allah. Kekuatan cinta kalian akan melahirkan kekuatan dahsyat yang membawa manfaat dan kebaikan. Kekuatan cinta itu juga akan bersinar dan membawa kalian masuk syurga."




Assalamualaikum,

Hari ni mari kita bersantai2 melihat buku dan reviewnya. Buku yang ana nak utarakan pada kali ini ialah Ketika Cinta Berbuah Syurga karangan Habiburrahman El Shirazy (Pak Habib)(penulis buku best seller "Ayat-ayat Cinta" dan "Ketika Cinta Bertasbih"). Buku yang memuatkan 29 kisah pilihan yang dipetik daripada hadis, kisah-kisah zaman sahabat, zaman tabi'in, kisah teladan dari dunia Islam, dan juga kisah daripada cerita-cerita terkenal yang terdapat dalam kitab "Al-Qiraah Al-Rasyidah". Dan kisah di atas adalah salah satu dari petikan cerita salah satu kisah di dalamnya.

Jadi jangan ketinggalan untuk memiliki buku ini, insyaAllah kita akan berpuas hati. Ingatlah, mencari ilmu itu tidak merugikan kita seandainya pendekatannya di ambil secara bersungguh-sungguh dan serius. InsyaAllah pelaburan kita akan berbaloi. Sayangnya buku ini tidak terdapat dalam e-store saya, mungkin kerana di edarkan oleh syarikat yang berbeza kerana e-store ana adalah di bawah naungah Telaga Biru Sdn Bhd. Kalu tidak sudah pasti ana oder banyak2 buat hadiah utk para sahabat=)

Wassalam.

P/s: Sume maklumat buku ini adalah dari MoHd Azam, abg ana. Seandainya berminat, cuba hubungi dia kerana beberapa hari yang lalu dia masih menjalankan khidmat mengepos kepada sesiapa yang berminat, insyaAllah.

0 comments: